Végre elkészült - átadták az Esterházy-hidat és a közlekedési csomópontot

Több éves tervezés, majd két és félévnyi kivitelezői munka után 2020 őszére 17,7 milliárd forintból, vissza nem térítendő európai uniós támogatással, elkészült a Németh István Program legnagyobb városon belüli beruházása.

 

Az ország első ilyen jellegű fejlesztése révén a kaposvári közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált, amely naponta 32 ezer ember életét teszi könnyebbé. 

A helyi és távolsági autóbusz-állomások a négysávos Áchim András utca ívkorrekcióját követően közvetlenül a vasút melletti területre kerültek, itt valósult meg Magyarországon először a különböző közlekedési ágak közötti közös peron. A busztársaságok közös irodaházba költöztek be, összehangolt menetrendet és utastájékoztatási rendszert alakítottak ki.

A közlekedési központ környezetében 200 új parkolóhelyet (köztük K+F és K+R helyeket is) alakított ki a város, amely nagyban szolgálja azt a célt, hogy a közösségi közlekedést minél többen válasszák.

Megépült az új függesztett acélszerkezetű híd, amelyet a város egykori újraalapítójáról, Esterházy Pálról nevezett el. Az Esterházy híd  pihenőkkel, padokkal ellátott, gyalogos és kerékpáros sétányként köti össze a belvárost és a Donnert. Személyfelvonók, rámpák és lépcsők teszik lehetővé az átjutást minden korosztálynak, s természetesen mozgáskorlátozottaknak is..

A központ belvárosi helyszínétől távolabb is jelentős fejlesztések zajlottak. Az új közúti felüljáróval sikerült a Béla király utcai szintbeli vasúti-közúti átkelőt kiváltani, ezáltal a közlekedés ott is gyorsabbá és biztonságosabbá vált. Megszűnt a sorompók előtti hosszas várakozás és torlódás, amely a cukorgyári kampány idején – a répabeszállítás miatt – még gyakoribb volt.

Az új közúti felüljáró a meghosszabbított Csik Ferenc sétányhoz kapcsolódik, így a fejlesztés révén a városrészek közötti közlekedés is egyszerűbbé vált, nem is szólva arról, hogy az új megközelítési lehetőséggel az eddig nagyban terhelt útvonalakon sikerült a forgalmat enyhíteni.

A beruházás keretében három körforgalmi csomópont épült, amelyek szintén a biztonságos és gyors áthaladást szolgálják.

Bár a polgárok számára kevésbé látható (annál inkább érzékelhető), hogy valamennyi felszín feletti fejlesztést megelőzte a földalatti közművek megújítása. Új gáz- és vízvezeték, új csapadék- és szennyvízelvezető hálózat épült több kilométernyi hosszon, amelyet az útburkolat helyreállítása követett.

A beruházás végén az önkormányzat köszönetet mond a város polgárainak a támogatásért és a türelemért, amellyel nagyban segítették az építkezés előrehaladását. 

 

A „Kaposvár Megyei Jogú Város Intermodális Pályaudvar és hozzá kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztése (IKOP-3.2.0-15-2016-00016) elnevezésű projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg. 

 

 „A projektről bővebb információt a következő oldalakon olvashatnak: 

www.kaposbusz.hu/kozlekedesi-kozpont-2/

www.nemethistvanprogram.hu

www.facebook.com/imcs.kaposvar

Fotó: Benke Róbert

 

Időpont: 
kedd, 2020, november 10 - 18:26

Állásajánlatok Kaposváron