A Facebook nemrég indította el az Audience Optimization nevű funkciót, ami a közönség optimalizált elérésére szolgáló új eszköz. Ezzel az oldalak kezelői úgy tudnak majd publikálni egy-egy posztot, hogy az a lehető legtöbb követő érdeklődési körébe beletartozzon.
A legtöbb érdeklődési olyan általános fogalomkörhöz tartozik, mint például életmód és kultúra, emberek, hírek, szórakozás. Ezekben azonban közös, hogy mindegyik esetében egy pontos szám határozza meg, hogy hányan érdeklődnek az adott téma iránt.
Mivel a szám nem csak azt jelenti, hogy az adott oldalt hányan lájkolják, hanem többféle összetevő alapján számolja ki a közösségi oldal algoritmusa, így a sima rajongói számnál érdekesebb eredményeket lehet belőle kiolvasni. Például a japán Puffy AmiYui pop-duó ezek alapján népszerűbb, mint Beyoncé (139 millió vs. 80 millió érdeklődő) a Minyonok (75 millió) lenyomják Kanye Westet (74 millió), a Disney on Ice előadás (36 millió) pedig a Trónok harcát (34 millió) előzi be. A hírességek közül viszont Justin Bieber érdekli a legtöbb embert.
A negatív érzelmek top10-es listája: unalom, ütés, sírás, “kuss”, semmi, irigység, könnyek, csalás, hazugság, büntetés.