Minden idők harmadik legnépesebb Balaton-átúszását rendezték június utolsó szombatján.Idén 9609 ember teljesítette az 5200 méteres távot, amellyel a megúszott kilométerek száma eléri az 1 000 000-t.
2019-ben 9724-en döntöttök úgy, vízbe csobbannak Révfülöpön azzal a reménnyel, hogy 5200 méter leúszása után Balatonbogláron célba érnek. Az úszók 99%-a sikeresen partot is ért a déli parton, ebben segítségükre volt az a 130 vitorláshajó, amelyek úszófolyosót alakítottak ki a Balatonon és frissítési illetve pihenési lehetőséget is nyújtott az úszóknak.
Az magas részvételi arány annak is köszönhető, hogy az első meghirdetett dátumon megrendezték az eseményt.
A 37. Lidl Balaton-átúszás Magyarország 1010 települését mozgatta meg. Az átúszók 67%-a férfi, de a nők is egyre nagyobb arányt képviselnek az átúszásokon. A legidősebb úszók 80 év felettiek, és sok sportbarát gyermek is rajthoz áll szülője kíséretében.
A Lidl Balaton-átúszáson történtek újfent megerősítették az esemény régóta körvonalazódó arculatát: többségében az amatőrök kihívása a Balaton két partja közötti távolság leúszása, de helyet kap az átúszás a profik és más sportágak sportolóinak edzsrendjében is.
A Lidl úszónagykövete 2019-ben Kovács István olimpiai bajnok ökölvívó volt, Koko 2:03:04-es idővel ért célba. Vízbe csobbant Kálovics Anikó hosszútávfutó is, Tótka Sándor világ- és Európa-bajnok kajakozó és Gergely István olimpiai bajnok válogatott vízilabdázó is, valamint 9700 lelkes amatőr úszó.
Ahogy a hosszú múltra visszatekintő eseményeknek általában, úgy a Balaton-átúszásnak is vannak sorozatos, legendás teljesítői. Gurbán Béla senior úszó minden eddigi átúszáson vízbe szállt, és ma is velünk úszott. Egy 20-as számmal feliratozott lufival teljesítette a távot a 75 éves Dr. Baráth Csaba és társasága.
A célba érőket Balatonbogláron idén számtalan felfrissülései és pihenési lehetőség , móka és kacagás várta. A Lidl kiállítói területén az elhasznált szénhidrátok visszatöltésére és játékra is volt lehetőség, a Decathlon a nyereményjátékok mellett sportolási lehetőséggel várta az úszókra várakozó kísérőket. A Zeiss kilátóterasza szép kilátást kínált idén is, a távvcsövekkel pedig az érkező úszók felkutatása is könnyebben ment, és szemek UV védelméhez is segítséget nyújtottak. A Nestlé a Balaton Szemessel energetizálta az úszókat, a chill zónában pedig pihenni is volt mód.
A jótékonyság is szerephez jutott az idei Lidl Balaton-átúszáson is, a Bátor Tábor Élménykülönítményének mind a 11 úszója sikeresen célba ért.