Menjünk kirándulni: desedai tókerülő túra biciklivel - vagy anélkül

A Deseda körüli biciklitúra kiváló hétvégi program felnőtteknek és gyerekeknek is.

A 15 km hosszúságú kerékpárút erdőkön, hidakon kanyarog, elágazásoknál kis táblák jelzik, merre vezet az út. Ha a kaposvári Sportcsarnoktól indulunk akkor kerékpárúton tudunk kijutni a városból és a Deseda toponári oldalán kezdhetjük meg a tókerülő kerékpártúrát.

Deseda Strand és a Fekete István Látogatóközpont:

A kerékpárút mentén, a strand és a Fekete István Látogatóközpont területén játszóteret, ismeretterjesztő játékokat találunk, melyek  a szolgáltatók zárva tartása idején is igénybevehetők. A Csónakház melletti szabadtéri kondiparkban edzhetünk is egy jót.

Toponári híd, Somogyaszalói híd:

A Csónakháztól tovább haladva tekintsünk balra és gyönyörködjünk a tó látványában. A Kapás utca parton vezető szakaszán kerékpározva hamarosan megérkezünk az első, nagyobb fahídhoz (Toponári híd), amely egy félszigetre visz át bennünket. A kerékpárút itt erdővel szegélyezett, apró köves burkolaton vezet 2 km hosszan. A második fahidat éles kanyarokkal tűzdelt meredek lejtő előzi meg, itt óvatosan haladjunk lefelé, míg megérkezünk a Somogyaszalói hídhoz, amely már a tó két oldalát köti össze.

Halacskás játszótér:

A kilátó melletti puha gumiborítású játszótéren 3 mosolygós halacska, egy homokba süllyesztett hajó, egy rugós hajó, csúszda, mini mászófal és lépegető várja a gyerekeket.

Republic együttes „Hazatalálok” emlékoszlopa:

Mielőtt átmegyünk a Somogyaszalói hídon, kis kitérővel egy picit továbbhaladva, az út mentén tekinthetjük meg.

Csónakkikötő, Szőlőhegyi kilátó:

A Somogyaszalói hídon átkelve letérünk a piros sávról balra és a tó kaposfüredi oldalán haladunk tovább a kerékpárúton, a piros kereszt jelzést követve. A füredi oldali csónakkikötőt elérve a domboldalon találjuk a háromemeletes Szőlőhegyi kilátót, melyről kitekintve csodás desedai panorámában lehet részünk. A kilátó mellett kerékpáros pihenő, illetve a parton napozóstég, kiépített szalonnasütő hely, információs táblák, ismeretterjesztő játékok várják a túrázókat.