Minden, amit a védettségi igazolványról tudni szeretnél

A kormányrendelet értelmében védettségi igazolványra jogosult:

 

1. Ha valaki megkapta a védőoltást

2. Ha igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen

3. Ha valaki vélhetően átesett a fertőzésen, de nem tudott róla vagy nem készült róla teszt és utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálat igazolja a fertőzésen való átesését

 

1. Ha valaki megkapta a védőoltást

2021. március 1-jétől azon (első) oltások után, ahol a COVID-19 oltóanyaggal történt védőoltás  megtörtént és rögzítésre került, a kártya kiállítása ingyenes és automatikus. 

Minden esetben postai úton kerül kézbesítésre a védettségi igazolvány, ha  külön nem kérték máshogy, a levélszekrénybe kell kézbesíteni.A védőoltást igazoló kártyának nincs érvényességi ideje.

 

2. Ha igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, vagyis Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT-ben) legalább egy pozitív eredményű koronavírus kimutatására szolgáló vizsgálat vagy antigén gyorsteszt van nyilvántartva.

Ha a személy igazoltan (EESZT-ben nyilvántartott) átesett a koronavírus fertőzésen, nem kell igényelnie az igazolványt, az állam hivatalból postázza az ingyenes kártyát.

A 2021. március 1-jéig a fertőzésen 6 hónapon belül átesetteknek automatikusan, 2021. március 15-éig kiállításra és postázásra került a védettséget igazoló kártya.2021. március 1-jét követően a felgyógyulást követő 8 napon belül hivatalból kerül kiállításra és postázásra a védettségi igazolvány.

A védettségi igazolvány érvényessége 6 hónap. 

 

3. Ha valaki vélhetően átesett a fertőzésen, de nem tudott róla vagy nem készült róla teszt és utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálat igazolja a fertőzésen való átesését

Ellenanyag-vizsgálat: Az IgG antitestek vizsgálata lehetővé teszi azoknak a korábban megfertőződött betegeknek az azonosítását is, akik felgyógyultak a betegségből és valószínűsíthetően immunissá váltak rá. A teszt vérvétellel történik. 

 

Ha az ellenanyag-vizsgálat igazolja, hogy a személy korábban valóban fertőzött volt, védettségi igazolványt elektronikus úton a www.magyarorszag.hu weboldalon vagy személyesen lehet igényelni bármely kormányablakban. Ebben az esetben a védettségi igazolvány kiállításnak igazgatási szolgáltatási díja 3000 forint, amit az igénylőnek átutalással (BFKH számlájára) kell megfizetnie.

Ügyintézéshez szükséges bemutatni az igényléskor a Magyarországon működő egészségügyi szolgáltató által elvégzett laboratóriumi, pozitív eredményű vizsgálat és annak értékelését tartalmazó leletet és az igazgatási szolgáltatási díj befizetésének igazolását. Ezeket a kormányablakok ügyintézői ellenőrzik.

 

Ellenanyag-vizsgálat mintavételi pontok, laboratóriumoknak a listáját, melyek eredményei elfogadhatóak,a https://www.nnk.gov.hu/index.php/koronavirus/mintavetel-celjabolfelkeresheto-intezmenyek-listaja weboldalon elérhetőek. 

A védettségi igazolvány kézbesítése minden esetben postai úton történik. 

Az ellenanyag-vizsgálat önköltséges, hatósági áras, amelynek összege 11 000 forint. A védettségi igazolvány kiállításnak össze 3000 forint.

 

Amennyiben a védettségi igazolvánnyal kapcsolatosan probléma merül fel  akkor személyesen a kormányablakban, illetve elektronikus úton a www.magyarorszag.hu weboldalon lehetőség van bejelentést tenni ügybejelentő kitöltésével.

 

Az igazolvány elvesztése/eltulajdonítása/megsemmisülése esetén, illetve a védettségi igazolványon szereplő adatokban (pl. név, okmányszám) bekövetkező változás esetén a pótlást vagy cserét kérelemre elektronikus űrlapon a www.magyarorszag.hu weboldalon vagy személyesen bármely kormányablakban be lehet nyújtani igazgatási szolgáltatási díj megfizetése ellenében. A védettségi  igazolvány pótlása, cseréje esetében a védettségi igazolvány kiállításának igazgatási szolgáltatási díja 3000 forint, amit az igénylőnek átutalással kell megfizetnie.

Időpont: 
vasárnap, 2021, május 9 - 14:02

Giorgio Pizzéria és Étterem

 

Állásajánlatok Kaposváron