A Husew egy olyan vállalkozás, ahol Sztanyó Brigitta saját kezűleg készíti fantasztikus táskáit. Brigi egyedi kéréseknek is eleget tesz, így személyre szabott táskákat is lehet tőle rendelni.
Mit lehet tudni az új kollekcióról?
Az őszi-téli (AW/21) Husew kollekcióhoz olyan alapanyagokat szerettem volna felhasználni, amelyek a két évszakra jellemző színek és árnyalatok. A bordó, lila, narancs különböző tónusai, ugyanakkor a télre jelmező hidegebb színeket is szerettem volna viszont látni. Ezért a kék, szürke árnyalatok is vissza köszönnek, egy csipet arannyal kombinálva.
Igyekszem minden kollekciót úgy alakítani, hogy mindenki megtalálja a számára legjobban megfelelőt. Ezért a vásárlói igényeket szem előtt tartva, az évszakokat követve, és az aktuális trendeket is figyelembe véve alakítom ki a végső koncepciót.
Miért pont Franciaországból hoztad az anyagokat?
Akik régóta velem vannak tudják, hogy minden évben személyesen megyek el, és szerzem be az új kollekció kelméit. Számomra fontos az anyagválasztásnál is, a személyes jelenlét.
Minden egyes darab választásánál ott vagyok hiszen, csak így érzem, hogy a kiválasztott anyag minden szempontból megfelelő lesz. Elég sok kritériumnak kell megfelelnie (nem mindegy az anyagösszetétel, anyagvastagság, minta mérete, kopásállóság…stb).
A francia méteráru választék jóval szélesebb lehetőséget kínál, a különböző vásznak pedig szemkápráztatóak.
Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen családom egy része Franciaországban él. Így minden egyes családlátogatás alkalmával felkeresem a bejáratott kedvenc helyeimet, ahonnan soha nem távozok üres kézzel.
A tavalyi évben ez nyilván kimaradt, de idén sikerült egy bőröndnyi kinccsel haza térni.
Mitől különlegesek ezek az anyagok?
Szeretem azokat a darabokat, amelyek nem jönnek velem szembe, és ez az anyagokra is vonatkozik. Az ezekből készült darabok, nemcsak csodaszépek, de egyediek, különlegesek is egyben.
Van-e valami egyéb koncepció, amit az új kollekcióról el tudnál mondani?
Az új kollekcióval egy picit mélyebb tartalmat is szerettem volna közvetíteni. Mindenkinek nehezek voltak az elmúlt hónapok, sok bizonytalanság, kétely volt ebben a másfél évben.
Ezzel a kollekcióval a megújulásra akartam helyezni a hangsúlyt. A pozitív dolgokra, amelyek feltöltenek, és reményt adnak. Nem véletlenül lett a kollekció két ikonikus darabja a ginkgo bilboa, mely az életerő, harmónia jelképe, illetve a japán cseresznyevirág, mely a megújulást, optimizmust hordozza magában.
Mit tudnál elmondani az új pelenkázótáskáról, amelynek júliusban készült el a prototípusa?
Jelentem azóta tökéletesen bevált a „Mamy” táska. Olyan pelenkázó táskát szerettem volna, ami illeszkedik a Husew vonalhoz. Ezért is lett roll-up, hiszen ezt a fazont nagyon sokan kedvelik. De azért azokat a szempontokat is bele kellett építenem, amit egy pelenkázó táska kínál.
Miért döntöttél úgy, hogy egy ilyen típusú táskát is készítesz?
Már egy ideje foglalkoztatott a dolog, illetve volt több megkeresés is felém, hogy jó lenne egy pelenkázó táska. Hagyományos modellt, viszont nem szerettem volna.
Egy régi kedves barátom keresett meg (aki 2 csodálatos gyermek édesanyja), hogy szeretne egy ilyen darabot. Alapelvárásai voltak a táska felé, a tervezés részét pedig teljes mértékben rám bízta. Ilyenkor az ember fantáziája szárnyra kap, a többi pedig jön magától.
Milyen szempontokat vettél figyelembe, amikor elkészítetted a táskát?
Fontos volt, hogy sok minden férjen bele, hiszen egy anyukának nagyon sok mindent kell bele passzíroznia egy táskába.
-Legyen mindennek helye, ne kelljen keresgélni, ha pelenkára, vagy az oltási kiskönyvre lenne szükség,
-legyen víztaszító, a balesetek miatt,
-legyen kényelmes párnázott vállpántja,
-és persze legyen zsebe mindenhol.
Gyakorlatilag egy olyan jól használható darab legyen, ami megtartja a roll-up modell előnyeit, ugyanakkor még jobban kiszolgálja tulajdonosát, amikor a legkisebbel útnak indul.
Milyen anyagból készül?
A márkára jellemzően kérhető műbőrből, bútorkárpitból, és erős cordurra anyagból is. Az anyagválasztás tekintetében is teljes mértékben igazodik viselőjéhez, hiszen a megrendelő választhatja ki miből szeretné kedvenc Husew darabját. Ahogy a brand szlogenje is jelzi: „Rád szabva”.