Figyelem változik a kormányablakok nyitvatartási rendje az ünnepi időszakban

Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket.

A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket. Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

 

A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között:

 

Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;

Lakcím ügyintézés;

Ügyfélkapu regisztráció;

NEK-regisztráció;

Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;

TAJ kártya másolat kiadása.

Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.

 

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.

 

A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt 9 és 14 óra között az alábbi helyszíneken lesz ügyfélfogadás:

Kaposvár Nagy Imre  tér 1. szám alatt december 27.28.29-én reggel 9.00 és délután 14.00 között. 

Állásajánlatok Kaposváron