Akoronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében a fővárosi és megyei kormányhivataloknál igényelt okmányok személyes átvételére csak kivételes esetekben és kizárólag időpontfoglalással van lehetőség.
Az elkészült okmány – a kérelemben korábban megjelölt kormányablakban, okmányirodában – kivételesen az alábbi esetekben vehető át személyesen:
lehet átvenni.
Fontos, hogy az elkészült okmányok átvételéhez is időpontot kell foglalni online a Központi Időpontfoglaló Alkalmazás használatával vagy a magyarorszag.hu megújult időpontfoglaló felületén keresztül, továbbá telefonon az ingyenesen hívható 1818-as telefonszámon. Az időpontfoglaláshoz – a veszélyhelyzetre tekintettel – nem szükséges Ügyfélkapus azonosítás (kivételt képeznek a gépjármű ügyek).
Minden más esetben az elkészült okmányokat (pl. a jogosítványt) postai úton (hivatalos iratként) juttatják el a kérelmező által megadott címre (akkor is, ha a kérelemben személyes átvételi mód került megjelölésre).